Peppermint-Ginger Plus Dan Manfaatnya

Monday, August 10, 2015
*Produk ini bukan bertujuan untuk mengdiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit


Peppermint-Ginger Plus dihasilkan daripada bahan-bahan herba semulajadi seperti daun pudina, halia, adas dan cekur manis. Bahan utama dalam produk ini adalah halia yang memang terkenal dan berfungsi untuk membuang angin dalam badan disamping melegakan perut yang berangin (kembung). Kombinasi herba dari Barat dan Timur ini dihasilkan di bawah prosedur standard dengan melalui penggunaan teknologi sains yang terkini. Ianya diuji secara klinikal untuk membantu merawat atau mencegah masalah loya, gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman.


Mari kita lihat manfaat utama bahan-bahan herba yang terdapat dalam Peppermint-Ginger Plus ni

Manfaat utama

Halia 

Melegakan ketidakselasaan perut dan usus, sakit haid, loya, dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak (semasa berpantang). Kajian di United Kingdom menunjukkan bahawa halia dapat menghalang muntah selepas pembedahan. Manakala penyelidik di Swidzeland mendapati bahawa halia dapat merawat remedi lain seperti mabuk laut.

✿ Biji Adas (Fennal)

Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut dan melegakan gejala flu. Biji adas juga membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.

✿ Pudina

Membantu dalam penghadaman, mabuk laut/darat, membantu melegakan sakit gastrik, pedih ulu hati dan cirit birit. Bagi pesakit yang menjalani rawatan kimoterapi, pudina ini sesuai untuk melegakan kesan sampingan daripada rawatan kimoterapi tersebut. Pudina juga merangsang pengeluaran peluh untuk merawat demam apabila dijangkiti selesema. Perasaan sejuk dan nyaman daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan tetap fokus.

✿ Cekur Manis (Anise)

Melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. Merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa.

Cara makan yang disyorkan


Untuk membantu penghadaman : 3 biji selepas makan
Mencuci usus dan perut              : Larutkan 3 biji Peppermint-Ginter dan 10 biji Alfalfa di dalam air panas suam untuk diminum
Merawat sakit atau masalah gastrik, nausea batuk : 3 - 5 biji dilarutkan dalam air panas menjadi teh herba
Kelegaan tekak, batuk, dan sendawa : Hisap 2 biji

Jom dapatkan Peppermint-Ginger Plus untuk melegakan perut anda, hubungi Feni melalui salah satu medium di bawah : -


Safeni Feni
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com


No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.