January 19, 2016

Tips Turunkan Kolestrol Tinggi Dengan Sihat



Diet sering dikaitkan dengan kolestrol atau lemak yang terdapat dalam badan kita. Kolestrol dihasilkan oleh dua sumber iaitu daripada hati dan makanan yang diambil seperti daging dan produk tenusu.

Kandungan kolestrol yang tinggi di dalam darah boleh menyebabkan terbentuknya jaringan nipis dan plak pada dinding arteri, sekali gus menyebabkan saluran darah tersumbat. Ini boleh menyebabkan serangan jantung, strok atau masalah pembuluh darah yang lain.

Ikuti beberapa tips bagi menurunkan kadar kolestrol darah seperti di bawah :-

Melakukan senaman olahraga secara rutin sekurang-kurangnya 20-30 minit setiap hari
✿ Mengambil produk tenusu yang rendah lemak (low fat)
✿ Mengambil daging tanpa kulit
✿ Menggoreng menggunakan minyak zaitun atau minyak kanola
✿ Mengamalkan minum jus tomato dan jus epal
✿ Minum teh hijau bagi meningkatkan kolestrol baik (LDL), dan mencegah kolestrol jahat (HDL)
✿ Mengambil makanan yang boleh menurunkan kolestrol seperti bawang putih, tempe, teh hijau, buah anggur, epal, avokado serta beri biru

Suplemen yang boleh diambil untuk mencegah kolestrol jahat Klik Sini . Anda harus menjaga pemakanan supaya tahap kolestrol dalam badan stabil. 

Love To Sharing
Safeni Feni 
01115672780

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen anda. Terima kasih.