Hadapi Hidup Ini Seadanya

Friday, April 29, 2016


Saya suka scrol FB, Instagram dan blogwalking. Bila terjumpa info-info yang best saya suka print screen dan simpan dalam handphone. Bila ada masa free scrol balik apa yang saya simpan. Kadang-kadang saya share balik dekat FB atau media sosial lain.

Sebenarnya gambar ni saya ambil dah lama tapi hari ni saya rasa nak share. The more u share the more u can get. Macam tu lah. Macam sedekah juga. Eh betul ke ? what ever ...

Dulu saya ada satu penyakit tau. Penyakit takut nak share. Takut macam-macam. Macam-macam yang saya takut. Paling saya takut dengan diri sendiri. Datang perasaan was-was dengan diri sendiri. Tapi sejak saya buat bisnes online ni saya belajar banyak  benda. Saya banyak jadi silent reader dalam banyak group. Saya belajar dengan mereka-mereka yang hebat-hebat. Saya follow rapat-rapat.

Saya set see first untuk founder-founder yang hebat. Saya ikut cara diorg buat posting. Kebanyakan mereka banyak buat softselling untuk FB personal. Hard Selling untuk Page. 

Kena belajar lagi FB ads kalau nak sentiasa lalu dekat newsfeed. Yang ni saya tak berapa nak pro lagi. Kena belajar lagi dan lagi pastu buat dan buat. Banyak orang kecundang sebab tak ada ELMU dan nak cepat kaya. Hikhikhik.

Saya lebih terbuka untuk berkongsi dengan orang. This is not about personal things tau. Kadang-kadang untuk bisnes. 

Baru saya faham kenapa orang suka selfie. Itu adalah salah satu cara untuk PERSONAL BRANDING . 

Juga kenapa kita Selfie ? Supaya orang luar tau yang kita bukan fake account. Kita jujur dalam menjalankan bisnes kita. 

Sikit atau banyak bukan soalnya yang penting kita sudah berusaha dan selebihnya kita serah saja pada yang maha ESA juga berlapang dada.


Ok peace ...



No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.