CADANGAN SUPLEMEN PENYUSUAN MENGIKUT BAJET ANDA

Wednesday, May 25, 2016

Kini anda boleh pilih yang pakej set menyusu yang terbaik sesuai dengan bajet anda. Pilih ikut kesesuaian anda. Yang penting matlamat untuk memperbanyakkan susu ibu tercapai.



Alfalfa

Sangat-sangat penting untuk dijadikan milk booter. Ianya bukan sekadar jamu bagi menguatkan rahim ibu yang baru lepas bersalin malah memberi tenaga. Mengurangkan keputihan dan menyihatkan rahim.

ESP

Sesuai untuk ibu-ibu yang selalu berasa lapar ketika menyusukan anak atau waktu mengepam. ESP boleh membantu mendapatkan susu yang lebih berkualiti serta mengenyangkan si ibu dan juga anak. Jangan tak tahu ESP juga boleh mencantikkan kulit.

Vitalea


Ini adalah suplemen super penting untuk ibu-ibu yang memerlukan tenaga tambahan bagi menguruskan kerja rumah tangga dan anak-anak. Vitalea ni mengandungi semua jenis vitamin yang diperlukan oleh tubuh bagi mengekalkan kecergasan.

B-Complex

Membantu menstabilkan emosi. Membuatkan si ibu berasa tenang dan selesa dalam proses menyusukan anak. Tahu tak, stress atau tekanan boleh mengurangkan susu badan. Jadi semasa menyusu atau mengepam pastikan diri berada dalam keadaan rileks dan bayangkan perkara yang indah-indah.

Vitamin C

Membantu menguatkan sistem imun untuk ibu dan bayi anda. Mengelakkan jangkitan virus dan mengekalkan kesihatan. Selalunya bayi mudah terkena jangkitan terutamanya selsema dan batuk. Jadi ibu boleh amalkan vitamin c ini bagi menambahkan sistem imun selain menghasilkan susu yang berkualiti untuk si manja.

Ostematrix

Sumber kalsium yang sangat penting untuk ibu. Proses menyusu adalah proses dimana si ibu memerlukan banyak nutrisi penting untuk di salurkan kepada bayi melalui susu ibu. Kekurangan kalsium boleh menyebabkan si ibu mengalami kebas dan lenguh terutamanya bahu dan kaki. Pengambilan ostematrix membantu menambah kalsium yang diperlukan oleh si ibu.


Selain itu anda juga boleh mengamalkan pemakanan yang seimbang untuk memperbanyakkan susu ibu. Lebihkan sayur-sayuran dan buah-buahan yang berserat dalam diet harian anda.



Safeni Feni
SMS | Telegram | Whatsapp: 01115672780
Email: feni8683@gmail.com

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.