SUKA DUKA IBU BERPANTANG

Friday, May 06, 2016
Hari ini ada masa lebih sikit konon. Kuikuikui. Macam ya tak ya jer sebab kerja atas meja belambak wei. Maklumlah cuti panjang. Start Friday sampai Wednesday. Haha hamek kau aku cuti kalah PM. Khamis semalam baru masuk keje.

Bila dah lama tak masuk ofis kepala pun macam dah ting tong kejap. Tadi curi-curi masa sikit pm kawan yang ambil suplemen alfalfa. Dia baru saja lepas bersalin dan dalam pantang. Dia contact saya sebab nak tau tentang alfalfa. Boleh ke alfalfa menurunkan kadar kuning anak ?

Saya cakap apa kata cuba dulu sebab banyak juga ibu-ibu yang lepas bersalin memang amalkan alfalfa sebagai suplemen untuk kesihatan dan kuning anak pun turun. 

Dan hari ini. Saya dapat feedback baik dari beliau. Dalam pantang masalah sembelit memang mengganggu emosi. Kadang-kadang sampai takut nak buang. Ini lagi bahaya.




Alfalfa adalah suplemen yang penting untuk ibu yang baru bersalin. Dianggap sebagai jamu moden untuk mengecutkan rahim dan mengurangkan keputihan untuk wanita.

Bagi ibu menyusu pula alfalfa sangat bagus untuk menggalakkan susu badan (milk booster).


KEBAIKAN ALFALFA UNTUK IBU BERPANTANG DAN MENYUSU

Kajian klinikal menunjukkan bahawa penggunaan jangka panjang boleh menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfalfa sahaja yang mengandungi saponin seperti span yang bertindak sebgai serat yang menyerap kolestrol. Ia juga melegakan keletihan yang ibu dalam pantang.

Alfalfa juga membantu dalam mengembalikan bentuk badan yang ideal.



Safeni Feni
SMS | Telegram | Whatsapp: 01115672780
Email: feni8683@gmail.com



No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.