Kenapa Saya Suka Sangat Vitamin C Shaklee ?

Wednesday, November 22, 2017


Dalam banyak-banyak vitamin C yang dijual dipasaran. Feni sangat suka amalkan Vitamin C Shaklee kerana ianya bersifat sustained release. Apa itu sustained release? Ianya dilepaskan perlahan-lahan sebanyak 100mg untuk setiap sejam. Bermakna Vitamin c Shaklee ni melepaskan 100mg setiap sejam selama 5 jam. Sebiji Vitamin c mengandungi 500mg. Jadi kita boleh ambil lebih dari sebiji sehari.



Kenapa saya suka sangat vitamin c ni?

✔ Ianya merangsang pembentukkan kolagen
✔ Memperbaiki simptom pendarahan
✔ Meningkatkan sistem imun
✔ Meningkatkan interferon semulajadi tubuh untuk menghalang sel-sel kanser
✔ Mencantikkan kulit
✔ Memperbaiki imsomnia
✔ Ia juga mengekalkan kolestrol sihat

✔ Agen anti penuaan yang sihat





Kebanyakan set-set Shaklee mesti mengandungi Vitamin C kerana tubuh kita sememangnya memerlukan vitamin C. Vitamin C shaklee adalah vitamin yang terbaik kerana ianya larut air. Tidak mengandungi bahan sintetik yang boleh memudaratkan kesihtan. Kesan kebaikan Vitamin C ni memang boleh dilihat seawal 2 minggu. 

Macam kalau kita selsema ke, boleh telan vitamin C sebagai alternatif untuk mengelakkan dari telan panadol. Vitamin C ni dihasilkan secara semulajadi daripada bahan-bahan yang selamat untuk diamalkan.


Vitamin C untuk kulit yang lebih sihat dan cantik. Tubuh badan kita tidak dapat menghasilkan kolagen dengan sendirinya. Jadi kita perlu ambilnya melalui makanan. Salah satu sumber untuk mendapatkan vitamin C ialah dengan memakan buah oren. 

Tahu tak sebiji Vitamin C Shaklee bersamaan dengan kita makan 7 1/2 biji buah oren. 
Kebaikan lain Vitamin C untuk ibu menyusu pula ialah dapat mengurangkan rasa loya semasa awal kehamilan. Maklum sahaja bila ibu mula berbadan dua ni akan berlaku perubahan hormon dan 'morning sickness". Jadi boleh amalkan Vitamin C bagi mengurangkan rasa loya. Ia juga sangat baik untuk bayi yang bakal lahir kerana Vitamin C berfungsi meningkatkan sistem imun.

Vitamin C untuk kanak-kanak ?

Kanak-kanak juga lebih memerlukan vitamin C bagi membantu dalam proses pertumbuhan badan mereka. Mengelakkan gusi berdarah dan juga menguatkan tulang dan gigi. Jadi untuk kanak-kanak boleh diberikan CHEWABLE-C PLUS.

Perbezaan Shaklee 





Alhamdulillah antara paling best ialah jerawat semakin hilang dan segan nak tumbuh setelah amalkan vitamin C ni. Vitamin C untuk jerawat batu yang tumbuh meliar. Kita lakukan detox dalaman untuk lebih sihat dan cantik.

Sebarang pertanyaan dan pesanan boleh menghubungi Feni.

Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

ATAU


No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.