Berhenti Merokok Dengan Vivix

Monday, March 06, 2017

Budaya merokok memang sukar untuk diatasi dikalangan kita. Terutama remaja hinggalah warga emas. Merokok sudah menjadi kebiasaan kepada perokok tegar. Orang kata kata tak dapat sedut asap rokok sehari boleh jadi tidak keruan.

Merokok sangat merbahaya untuk kesihatan. "Asap tembakau merosakkan DNA dalam organ badan yang terdedah secara langsung dengan asap rokok dan juga mempercepatkan proses putaran mutasi sama ada secara langsung atau tidak langsung terdedah kepada asap rokok'. Kata Ludmil Alexander yang mengetuai penyelidikan di Los Alamos National Laboratory. Dalam kata lain, ia mempercepatkan berlakunya mutasi genetik, meningkatkan risiko kanser.


Apa itu RADIKAL BEBAS ?

" Radikal bebas " adalah istilah sering digunakan untuk menggambarkan sel-sel rosak yang boleh menimbulkan masalah. Mereka adalah " bebas " kerana mereka telah hilang molekul kritikal , yang akan merosakkan molekul lain apabila berpasangan dengannya."Ini molekul akan merompak mana-mana molekul untuk menghilangkan keperluan itu, " kata Blumberg.

Apabila radikal bebas adalah menyerang , mereka bukan sahaja membunuh sel-sel untuk memperoleh molekul hilang mereka. "Jika radikal bebas hanya membunuh sel, itu tidak mengapa kerana badan hanya boleh tumbuh semula satu sama lain, " katanya. "Masalahnya ialah, radikal bebas sering mencederakan sel, merosakkan DNA, yang mewujudkan satu benih bagi penyakit".



Radikal bebas ni berkait rapat dengan merokok. Ini semua penyumbang pada pembiakan radikal bebas dalam badan. Apabila radikal bebas berleluasa, musuh utamanya tiada lain adalah antioksidan. Sumber antioksidan yang paling bagus adalah Vivix.


Bagaimana Vivix Membantu ?

1. Membantu melindungi dan memperbaiki DNA
Kerosakan pada DNA akan berlaku apabila usia makin meningkat ditambah lagi dengan gaya hidup,persekitaran dan pencemarah. Apabila banyak DNA rosak badan kita juga akan makin lemah dan mudah diserang penyakit.

DNA ni semua orang tahu benda paling dalam badan kita sebab ia pegang kod genetik kita. Jadi kena lah jaga betul-betul. 

Dekat DNA kita ada telomers, itu juga kunci kesihatan kita dan kunci anti aging. Selagi telomers kita kekal terpelihara insya allah kesihatan kita juga akan terpelihara.

2. Memberi impak positif pada proses genetic DNA
 Dengan adanya resveratrol pada vivix, proses pemulihan DNA akan dipercepatkan dan proses pemulihan DNA akan berlaku dengan berkesan.

Resveratrol dalam Vivix memang paling power,
Adanya resveratrol, DNA yang rosak atas pelbagai punca dapat dipulihkan dengan cepat.

3. Merangsang mitochondria
Mitochondria(penjana tenaga) di dalam sel meghasilkan tenaga yang kita perlukan.. Apabila kecekapan mitochondria menurun jadi fungsi sel juga akan menurun. Vivix membantu merangsang pembentukkan mitochondria baru.

Mitochondria ni pusat jana kuasa sel kita, kalau pusat jana kuasa cukup tenaga sel kita juga kan berfungsi dengan baik. Kalau tak cukup power jawabnya sel pun cepat arwah.

4. Melambatkan pembentukkan protein AGE (Advanced Glycation End Products)
Apabila protein AGE bertambah didalam badan, ia akan mula menganggu sel dan fungsinya. Dengan resveratrol yang 10x lebih kuat didalam Vivix protein AGE dapat dibendung.


TESTIMONI PEROKOK YANG INGIN BERHENTI MEROKOK DENGAN BERIKHTIAR MENGAMALKAN VIVIX




Hubungi Feni untuk dapatkan Vivix anda :-

Safeni Feni
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com







No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.