7 Manfaat Vitamin C Shaklee

Wednesday, May 10, 2017

Manfaat Vitamin C Shaklee ialah :


1. Membentuk Kolagen

Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebtian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

2. Mempertingkatkan Simptom Pendarahan

Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.


3. Peningkatan Sistem Imun

Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang baketria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit serta asma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom demam dan selesema.

4. Memerangi Kanser

Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

5. Mencantikkan Kulit

Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pigmentasi. Pigmentasi adalah penyebab utama kejadian jeragat.

6. Memperbaiki Insomnia

Vitamin C membantu memperbaiki masalah insomnia, stres dan masalah berkaitan dengan  mental seperti keresahan.

7. Mengekalkan Kolestrol Sihat

Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arterioscleroris, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.