5 Cara Hilangkan Bau Badan

Friday, June 09, 2017
Tak seronok kan bila ada rakan-rakan kita yang badannya berbau. Bau pulak sangat kuat. Nak ditegur takut merajuk 40 hari pulak. So, tahan jela hidung tu.

Ni haaa nak share pasal cara menghilangkan bau badan supaya kawan-kawan pun tak segan nak dekat.

1. Pastikan mandi 2 kali sehari

Kalau dah kerja sepanjang hari tu, nak-nak pulak di waktu tengahari panas-panas cheng. Make sure korang mandi dulu sebelum pergi kerja dan selepas balik kerja. Masa kerja tu nak buat macam mana kan. So bila dah mandi tu barulah wangi.

2. Elakkan makanan yang boleh menyebabkan bau badan

Makanan yang boleh menyebabkan badan berbau seperti kopi, rempah ratus dan mee segera. Makanan ni kalau boleh dielakkan supaya badan tak berbau.

3. Makan buah-buahan segar

Amalkan buah-buahan segar seperti lemon, epal, dan anggur kerana buah-buahan ini mengandungi serat yang baik untuk proses penghadaman. Bila sistem penghadaman sihat secara tak langsung badan pun sihat dan segar.

4. Lakukan senaman

Senaman membantu untuk mengekalkan kesihatan di samping mendapat bentuk tubuh yang ideal. Berbadan gempal boleh menyebabkan pengeluaran peluh yang lebih banyak berbanding orang kurus.

5. Amalkan suplemen yang betul

Antara suplemen yang disarankan untuk mereka yang badannya berbau ialah ALFALFA COMPLEX. Alfalfa ni membantu untuk proses detox untuk tubuh.


Untuk mendapatkan Alfalfa ni bolehlah menghubungi Feni melalui salah satu medium di bawah :-

Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com


No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.