Kebaikan Vivix Untuk Kesihatan

Thursday, June 15, 2017
Alhamdulillah, hari ini diberi kesihatan yang baik untuk meneruskan kehidupan sebagai khalifah di muka bumi ini. Salah satu tanggungjawab kita sebagai khalifah adalah dengan menyebarkan kebaikan.

Jadi hari ni Feni nak share tentang amalan pengambilan suplemen yang boleh membantu tubuh supaya kekal sihat dan cergas sepanjang hari. Kalau boleh cegah kita cegah awal-awal.

Bila badan dah kena penyakit, wang ringgit dah tiada nilai. Betul tak ? Alhamdulillah sejak Feni kenal produk Shaklee ni dah makin jatuh cinta dengan semua produk-produknya. Kalau dulu selalu sangat sakit-sakit badan terutamanya angin. Sekarang dah semakin berkurang dah.

Vivix merupakan suplemen terbaik Shaklee. Dihasilkan daripada buah anggur muscadine yang besarnya macam sebiji bola golf. Nak dapat buah anggur ni susah. Anggur muscadine ditanam dalam satu kawasan kecil di dunia, ini menjadi perhatian dari Ketua Pegawai Eksekutif kami, Roger Barnett. Penyelesaian adalah untuk kontrak mengunci seluruh tanaman vinyards muscadine terbesar dan terbaik di dunia. Dengan itu Ladang anggur muscadine terkemuka ketika ini menanam tanaman mereka secara eksklusif hanya untuk Vivix.

Kelebihan anggur muscadine ini :-


1. Anggur muscadine adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom ( extra 1 kromosom berbanding anggur lain yang hanya mempunyai 19 kromosom), dan oleh kerana pasangan tambahan kromosom ni, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan termasuk fungsi imun yang tinggi, membekalkan sejenis antipenuaan khas dan antioksidan terbaik.

2. Anggur ini mempunyai buah yang besar, lebih kurang 5cm diameternya. Seakan-akan sebiji plum atau bola golf dan hidup di kawasan ekstrem, menjadikan ia mengandungi banyak polifenol dan resveratrol. Ia juga mengandung asid ellagik, sejenis polifenol yang tiada dalam anggur jenis lain. Asid ellagik mempunyai peranan dalam menghentikan bahan kimia penyebab kanser, juga anti virus dan anti bakteria. kompaun polifenol dalam buah muskat adalah 40 kali ganda lebih tinggi daripada yang terdapat dalam wain merah.

3. Ia sudah lama menjadi hidangan masyarakat di benua Amerika dan Eropah, dikatakan mula dinikmati secara komersial di zaman Mesopotamia (di antara negara Turki dan Iran).

4. Ia mempunyai 6 kali ganda kandungan resvaratrol lebih tinggi daripada anggur merah biasa. Resveratrol pada hakikatnya juga telah lama menjadi fokus penyelidikan golongan saintis di serata dunia. Dalam tempoh hampir dua dekad, lebih 2,000 eksperimen berbeza telah mencungkil rahsia dan impak ke atas kesihatan.

5. Anggur muscadine mempunyai lebih banyak serat diet berbanding nasi atau bran oat.

6. Aggur muskat tinggi dalam Quercetin iaitu flavanoid yang sangat sihat.




Sekiranya anda berminat untuk mendapat Vivix dengan khidmat nasihat percuma bolehlah menghubungi Feni melalui salah satu medium di bawah :-



Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.