CARA URUSKAN MASA UNTUK KERJA HAKIKI DAN BISNES

Friday, August 25, 2017
Kerja makan gaji dengan majikan memang seronok sebab tiap-tiap bulan gaji tetap masuk walaupun kita ni buat kerja atau tak. Tapi kadang-kadang gaji tu memang tak cukup sebab kos sara hidup hari ni memang sangat tinggi tambah-tambah lagi yang duduk kat bandar besar macam Mak Jemah ni. Duduk di Hulu Langat dan bekerja di Kuala Lumpur. Meh Mak Jemah share cara uruskan masa untuk kerja hakiki dan bisnes online.



1. Susun Keutamaan

Ini sangat penting supaya kita dapat susun jadual kerja kita. Feni akan buat satu jadual untuk sehari. Bahagikan kepada 4 bahagian iaitu Penting, Tak Penting, Urgent, Tak Urgent. Yang penting dan urgent perlu disiapkan segera.


2. Jangan bertangguh

Jangan nanti, jangan sekejap lagi. Buat segera. Makin lama bertangguh, makin besar rasanya kemalasan itu. Jangan biarkan malas bermaharajalela.


4. Buat jadual atau to-do list

Barulah nampak apa yang sepatutnya dibuat. Tak adalah asyik skroll newsfeed Fesbuk dan membuang masa memikirkan hal orang lain.


5. Fokus! 

Fokus untuk selesaikan satu-satu perkara sebelum perkara yg lain. Cuba jangan buat semua sekali dalam satu masa, atau fokus terganggu dan akibatnya satu kerja pun tak siap!

6. Doa dan tawakal kepada Allah

Mohonlah kepada Allah minta ditunjukkan jalan dan dipermudahkan urusan. Percayalah, dari Allah semua urusan ni & Dia akan pandu ke jalan terbaik untuk menyelesaikan semuanya dengan cemerlang.


Bila dah ada perancangan tu taklah pening atau kena bambu dengan bos sebab kerja tak siap kan. Yang penting kerja hakiki settle, bisnes online pun mantopss.

Jadi yang mana nak join ahli Shaklee bolehlah kontek Feni ye ?


Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.