ULSER TAK MAHU SINGGAH SEJAK AMALKAN VITAMIN C

Friday, November 24, 2017
Ulser sering menyerang Feni sejak kecil lagi. Ulser ni tak tahannya bila kena dekat lidah. Sakitnya hanya tuhan je yang tahu.



Punca ulser ni banyak dan antaranya tergigit dan mempunyai alahan. Feni ni bila orang suruh minum air kosong banyak memang dah minum banyak. Namun tetap naik. Mungkin juga sebab keturunan. Masa kecik-kecik teringat mak dengan makcik-makcik belah mak Feni selalu kena ulser ni. Bila kena ni nak makan punya la seksa.

Seminggu ke 2 minggu kalau kena. Perut lapar nak makan. Jadi kena makan yang tak pedas dan kurang rasa. Kadang-kadang sampai minum air dengan hirup sup je sebab tak tahan sakit.

Tahun 2015 Feni mula kenal Shaklee. Tu pun sebab nak cari milk booster untuk Adik Rayyan. Produk pertama yang Feni cuba ialah Alfalfa dengan ESP sebab nak milk booster. Bila ada kawan offer cakap ambillah Vitamin C sekali sebab boleh mengimunkan ibu dan bayi.

Masa tu memang fikir mahal jugak vitamin C ni kan. Sebotol dalam 90 macam tu. Bila buat kira-kira tak mahal mana pun sebab kandungan dalam tu 180 biji. Kalau ambil sebiji sehari pun tahan sampai 6 bulan. Jadi pejamkan mata beli Vitamin C. Bila kawan offer lagi, join lah member dapat harga member. Wahhh. Ini memang bagus. Terus Feni join ahli. Masa join ahli tu dapat pulak free sebotol Vitalea sempena 100 tahun Vitalea di dunia ni. Alhamdulillah.

Maka, sejak itu vitamin C adalah suplemen yang sangat penting untuk Feni. Ambil sebab nak cantik juga. Maklumlah umur dah makin meningkat ni kenalah topup-topup vitamin.

Yang Feni perasan Ulser yang kerap kena dekat mulut dengan lidah makin kurang. Ada jugak naik tapi tak lama. Kalau kena pun cepat baik. Alhamdulillah syukur sangat.


Benda yang baik harus dikongsi bersama, jadi untuk yang ingin mencuba Vitamin C sebagai alternatif untuk mengelakkan kena ulser boleh cuba Vitamin C. Namun harus diingatkan bahawa produk ini hanyalah suplemen dan bukanlah ubat.


Untuk pertanyaan dan pesanan boleh menghubungi Feni.

Safeni Feni
Shaklee ID : 1193591
SMS | Telegram | Whatsapp: +601115672780
Email: feni8683@gmail.com

ATAU

No comments:

Terima kasih kerana sudi berkunjung ke Blog Kak Feni. Sila tinggalkan komen untuk Kak Feni kunjung ke blog anda kembali. Thanks !

Powered by Blogger.